torsdag 3 januari 2013

Vad har jag i mitt hemmagym?

Nästan ingenting faktiskt. En yogamatta, två gummiband och en balansplatta. Det är allt. Jag är ju dessutom helt kass på att göra någon träning hemma. Mattan använder jag när jag stretchar halvhjärtat efter löpningen och gummibanden och balansplattan skaffade jag förra året när jag hade problem med mitt knä.

I morse när Samuel och jag kom hem från tennisen (en riktigt tuff och rolig timme!) tog jag i alla fall fram mina grejer och försökte komma ihåg vilka knäövningar naprapaten gav mig för ett år sedan. För ja, jag har lite ont i knät igen... Inte mycket, men tillräckligt för att jag nog bör göra något åt det. Så det blev diverse knäövningar, lite core och slutligen tåhävningar. Kan ju inte göra någon skada i alla fall. Hur gör ni för att motivera er till hemmaträning?

Sedan var det äntligen dags för lite friluftsliv med familjen. Vi packade ner termosar, bullar och vedpinnar och stack iväg till Paradiset. Bara namnet gör ju att ni förstår hur bra vi haft det. På vägen stannade vi och köpte korv och bröd. I Paradiset hade höststormarna farit fram så att vandringslederna var svårforcerade, men vi tog oss fram till sjön där vi grillade korv och avslutningsvis några stenhårda gamla skumtomtar. Bra dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar