torsdag 24 januari 2013

Det är aldrig för sent...

 ....att börja springa. Läser om löparen som springer ett marathon strax före sin 102-årsdag. När tror ni han började springa?


Det är när jag läser sånt här som jag inser hur viktig löpningen är för mig. Jag hoppas verkligen på ett friskt liv där jag kan fortsätta röra mig och vara ute i naturen i hög ålder. Och om jag gör det kontinuerligt redan nu så ökar sannolikt mina chanser att få uppleva det när jag blir äldre.

Idag går jag omkring och värmer upp marathondojjorna. Himla sköna! Någon gång har jag fått skav på höger häl av dem, men idag känns de toppen. Förutom att de knirrar och knarrar. Men det kanske är bra - då hörs det när jag kommer fräsande så att alla lämnar plats... ;-)



2 kommentarer:

  1. Fräsiga skor! Och inte illa med den långsiktiga löparambitionen! Ha det så kul i Marakesh, Kram Marie PS: ser fram emot paket på posten :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Jag håller tummarna!

    SvaraRadera