måndag 7 januari 2013

Man får ju inte glömma att vila!

Jag får nog ta tillbaka delar av mitt förra inlägg. Då skröt jag om min fina träningsvecka och tyckte att alla veckor borde se ut så där. Men det går ju inte - för när jag kollar noggrant så inser jag att jag har tränat varje dag. Och om alla veckor skulle vara sådana så skulle det ju inte bli någon vila alls.

Det här insåg jag först i morse när jag kände hur trött jag var. Sega ben och seg hjärna. Kan ju i och för sig till viss del bero på att kroppen blivit van vid sköna sovmorgnar och i morse var det ju dags att återgå till vardagen. Nu ikväll känner jag mig istället lite frusen och är rädd att jag håller på att bli dålig. Men det är nog bara åtta timmars sömn som behövs så är jag förhoppningsvis på banan imorgon.

Och apropå banan - igår investerade jag i ett par nya broddar. Nu är det ju nästan helst isfritt på gatorna så Icebugs behövs verkligen inte. Men om man springer en runda som till exempel är 75% asfalt och 25% skogsstig så kan det ju vara perfekt att kunna dra på ett par broddar!

För att hålla mig på banan!

1 kommentar:

  1. Ja, vila är viktig. Lätt att glömma bort när det är så kul att träna bara :)

    SvaraRadera