lördag 5 januari 2013

Snabbdistans!

Hela dagen igår gick jag omkring och laddade för den här morgonens snabbdistans. Det är de jobbigaste pass jag kan tänka mig och jag måste verkligen peppa mig själv mentalt för att över huvud taget kunna genomföra. Eftersom mellansonen tävlar i friidrott idag måste passet klaras av på morgonen och jag ställde till och med klockan för att komma upp i tid för att hinna äta lite frukost en lagom stund innan.

Jag kom iväg klockan nio och tog en liten uppjogg på ca 1,5 km. Stannade och nollställde klockan. Tog några djupa andetag och så iväg! Fortfarande isigt på sina ställen så det gällde att vara fokuserad. Första kilometern gick riktigt snabbt. Lite väl snabbt kanske för sedan tappade jag rejält på andra kilometern. Tog nya tag och ökade på tredje som också innehåller en lång nerförbacke och är i mitt tycke den enklaste kilometern. 

Två kilometer kvar och nu ville jag helst lägga mig ner och självdö. Kämpade på och krigade verkligen med mig själv. Stannade klockan efter exakt fem kilometer på 23:14. Faktiskt PB... Startade om och tog en stilla nerjogg på 2,5 kilometer i betydligt mera modest tempo. Kom hem mycket trött och nöjd med mig själv! :-)

Inte illa för mig!

3 kommentarer:

  1. Grattis till PB! Riktigt imponerande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Men det gäller väl att försöka få till sådana här pass någorlunda kontinuerligt för att de ska ge effekt... Fasar för det... :-)

      Radera
  2. Superbra jobbat! Shit de där passen är tuffa, men egentligen kanske mest mentalt innan. Och så sköna efteråt :)

    SvaraRadera