fredag 4 januari 2013

Slutspurt på jullovet


Jag startade den sista riktiga jullovsdagen med ett ångande bikrampass på Bikram Yoga Söder. Jobbigare än häromdagen, men oj, så skönt efteråt. Konstigt nog var jag stelare idag, men det kan förstås vara lite träningsvärk från förra passet. Känslan är dock att det här är himla bra! Det är också roligt att se så många olika typer av människor som lockas av bikramyogan. Det är flest kvinnor, men ändå en förvånansvärt hög andel män. Unga, gamla, tjocka, smala, det finns verkligen alla sorter och alla kämpar på efter bästa förmåga. Toleransen är hög om man inte klarar poserna, men man måste försöka! Ja, det var verkligen tufft, men ändå mycket bra! Ett litet minus för att ett pass totalt sett tar väldigt lång tid. Om jag åker hemifrån måste jag räkna med tre timmar innan jag är hemma igen. Själva passet är 90 minuter, men eftersom du är så extremt genomsvettig efteråt måste man ge sig själv tid att bara andas och försöka få en någorlunda normal ansiktsfärg igen. Och hårtvätt är för min del ett måste. Och då vill jag hinna torka det och så vidare. Det tar tid helt enkelt. Men jag tror att det är värt det.

Idag hade jag stämt möte med mellansonen efter passet. Vi uträttade några ärenden och passade på att äta lunch i stan. Mysigt. Och i eftermiddag har hela familjen tagit en långpromenad. Det gäller att passa på för på måndag är vi tillbaka i verkligheten! Men innan dess blir det helg som förhoppningsvis ska innebära både snabbdistans och ett lite längre pass för mig. Ha en skön fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar