lördag 5 januari 2013

Förberedelser inför Marrakech Marathon

Allt gick ju så snabbt när jag bestämde mig för att springa Marrakech Marathon och jag har inte tagit mig tid att läsa igenom dokumenten och mentalt börja förbereda mig för att det är dags för ett marathon igen. Förrän nu.

Om allt går enligt plan så landar vi i Marrakech kl. 17.20 på lördagen den 26 januari. Senast kl. 19 måste vi hämta ut våra nummerlappar så jag antar att vi får åka direkt från flygplatsen till utlämningsplatsen. Och hålla tummarna för att planet inte är försenat.

Sedan går starten redan kl. 08.00 på söndag morgon! Gäller väl att komma upp i tid för att hinna äta frukost och låta den sjunka. Banan har jag inte kollat igenom ännu, men den lär vara hyfsat flack och snabb. Hoppas bara att det inte blir alltför varmt, men det ska det inte behöva bli i januari och dessutom med en så tidig start.

Jag började fundera på vilka skor jag ska springa i och bestämde mig för att mina älskade Adizero Boston ska hålla för en mara till. När jag hämtade fram dem var de så dammiga och smutsiga att jag knappt kände igen dem. Men hallå - varför ser de ut så här? Jag var tvungen att gå in på jogg.se och kolla när jag senast använde dem och ja, det var faktiskt på Marathon du Medoc den 8 september. Uppenbarligen orkade jag inte bry mig om dem efter loppet utan tryckte bara ner dem bland övriga skor.

Före och efter!
Jag diskade av gruset och sanden från de franska vingårdarna och de blev nästan som nya. Så klart att de ska få följa med till Marocko! Och jag ska förstås inte glömma solkräm, keps, skavsårsplåster, resorb och ett megaglatt humör! Nu börjar jag känna hur kul det här ska bli...!!

2 kommentarer:

  1. Å vad roligt. Marathon i Marocko alltså? Underbart. Själv springer jag mitt första milslopp den helgen :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du är helt återställd och stark till nästa helg då! Det blir kul! Ja, Marrakech Marathon halkade jag in på ett bananskal, men det ska bli himla kul. Mer upplevelse än prestation tänker jag! :-)

      Radera