söndag 13 januari 2013

Sega ben i solen

Visst är det skönt att det finns söndagar? Speciellt när de soliga och kalla och luften är krispig och klar! Efter gårdagens långpass var kroppen lite seg när jag vaknade, men jag hade faktiskt inte någon träningsvärk. Mer som att jag var tung i kroppen.

Så efter lite allmänna hushållsbestyr drog jag på mig löparkläderna, drog upp buffen tätt runt ansiktet och lunkade iväg. Sex lugna kilometer. Benen var trötta, men det var helt enkelt underbart med lite sol och ljus. Mats och barnen var iväg och åkte skridskor och de hade det också toppen.


Jippie!

Sol!
Nu ska jag börja samla ihop mig inför nästa vecka som är ovanligt intensiv på jobbet. Vi får nämligen celebert besök av författaren Lev Grossman i samband med att vi nu ger ut hans bok Magikerna. Så det är fullt ös från tidig morgon till sen kväll hela nästa vecka. Får se om det går att klämma in någon träning över huvud taget. Men kul ska det bli - och dagens lästips är alltså Magikerna! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar