lördag 1 september 2012

Summering augusti

När jag summerade juli så konstaterade jag att det hade blivit alldeles för lite alternativ träning. Och jag varnade redan då för att augusti skulle se nästan likadan ut. Och det gör den faktiskt - om än inte riktigt lika illa:

Löpning 89,76%, Tennis 7,76%, Simning 2,56%
Fortfarande ingen styrketräning över huvud taget, men lite tennis och simning i alla fall. Men tittar man på de nästan 90 procenten löpning så har det i alla bjudits på lite variation inom den kategorin. I augusti sprang jag drygt 21 mil och de var fördelade på så olika saker som ett ultralopp på över åtta mil och Bellmanstafetten på endast 5 km. Kul! Dessutom lite terräng, lite intervaller och lite transportlöpning.

Jag summerar augusti som en fantastiskt bra månad! Skadorna - framför allt knät - har hållits under kontroll genom enveten stretch och hälsporren känner jag numera sällan av. Jag har kunnat springa och genomföra all den träning jag önskat och planerat.

So far, so good helt enkelt! Och vad kommer september att bjuda på? Jo, först ut är faktiskt Marathon du Medoc, loppet som går mellan vingårdar i Frankrike och som kanske är mer ett jippo än ett lopp. Redan på torsdag åker vi dit! Som vanligt har jag inte riktigt hunnit med planeringen, men vi har bokat flyg och boende, det är bara hyrbilen som ska fixas. Och klädseln. Man ska ju vara utklädd och i år är temat historiska personer. Men då ska man inte glömma att det loppet förmodligen ska springas i 30° värme. Har ni några tips på lättklädda historiska personer så mottager jag dessa tacksamt. Just nu är jag inne på att vara Eva med bara några strategiska fikonlöv...

Efter Medoc har jag endast ett lopp bokat och det är SUM i mitten av oktober. Så det får väl blir mer terränglöpning i september och kanske krydda med lite intervaller. Så får vi se om jag gör en satsning på ett 5 eller 10 kilometerslopp framöver. Och sedan har jag ju hittat en kul grej i november som jag måste fundera lite över...

Augustiminnen!

2 kommentarer:

  1. Haha, du kommer vara smashing som Eva :)
    Nyfiken i en strut vill veta om grejen i november!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag funderar lite på detta: http://sok-knallen.se/arrangemang/
      Vad tror du om det? Värt att fundera lite över - eller hur?

      Radera