måndag 17 september 2012

Saker man kan göra när man är sjuk

1. Man kan ligga hemma i sängen och dricka te med citron och ingefära.


2. Man kan ligga hemma i sängen och beta av hela inkorgen medan man äter glass. Man kan också läsa en bra bok som man borde ha läst för länge sedan.


3. Man kan måla 20 naglar x 2 och låta dem torka utan att man måste hoppa upp och göra något som ofrånkomligt förstör konstverken.


4. Man kan ligga hemma i sängen och surfa runt och försöka avhålla sig från att beställa nya snygga träningskläder. Jag shoppar sällan online (bara resor), men just när jag är sjuk har jag en förmåga att klicka hem vad som helst. Faktum är att huset som vi bor i lyckades jag köpa en dag när jag låg hemma i sängen och var sjuk. Maken blev lite förvånad, men så här tio år senare är han mycket nöjd.

5. Eller så kan man tjuva hem bilder från lördagens halvmara och återuppleva ögonblicket då man fick hänga medaljen om sin hals.


Sa jag förresten att man kan ligga i sängen och äta glass också?

6 kommentarer:

  1. Alltså husköpet är ju för underbart. Störtskönt! Låter som du sysselsätter dig bra ändå. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo, jag hoppas att jag kan gå till jobbet redan imorgon. Och hänga med på lunchjoggen på onsdag...

    SvaraRadera
  3. Oh no, är de yogan som fick dig på fall? För inte är det väl löpningen!? ;-) Krya på dig snabbt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste vara yogan...!! Och jag känner mig bättre idag och är tillbaka på jobbet. Ont krut förgås inte så lätt... ;-)

      Radera
  4. Du får det att låta så frestande att vara sjuk...
    Glöm inte att man kan planera träning för dagar då man är piggare också, det är min favvo efter glassen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska ju inte underskatta planeringen! :-)

      Radera