onsdag 12 september 2012

Det blir en Bikram-höst!


Jag ringde upp Bikram Yoga Söder och frågade varför jag inte kunde boka pass på nätet längre. Det visade sig att det 10-kort jag har är tidsbegränsat till 6 månader och jag hade 4 gånger kvar som nu bränt inne. Surt! Men, om jag bokade ett nytt kort skulle dessa 4 gånger frigöras.

Så nu står jag här med 14 Bikrampass framför mig! Start på lördag morgon! För den som inte hängt med så länge på bloggen så körde jag alltså en hel del Bikram i vintras, mest för att mjuka upp mina fötter när jag hade problem med hälsporre. Och jag hade verkligen dubbla känslor för Bikramyoga. Det var en nära-döden-upplevelse varje gång, men ändå kunde jag inte sluta gå dit. Hett, trångt, svettigt. Verkligen inte särskilt fräscht när salen var full och svetten stänkte till höger och vänster. Ändå - ökad smidighet, rörlighet och styrka. Och därmed såklart ökat välbefinnande. Äsch - det ska bli kul att dra igång igen! Dags att repetera de 26 positionerna!


3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. //försöker igen//
    Jag har också lite dubbla känslor för Bikram måste jag säga. Kanske mest allt skrikande från instruktörerna med allt pushande som jag lät påverka mig lite för mycket... Fick min initiala muskelbristning i låret på Bikramyogan när jag sträckte förbi gränsen. MEN jag gillar det på nåt sätt fortfarande, och tänker gå tillbaka när låret har läkt. Men då med inställningen att inte lyssna på instruktörerna utan bara på mig själv :)
    Men det kanske inte är lika mycket skrik och push på Söderstudion?

    SvaraRadera
  3. Nja, inte så skrikigt, men visst pushar instruktörerna ordentligt. Allra mest amerikanerna. Svenskarna är lite mer lågmälda... ;-) Ska bli kul att komma tillbaka, trots allt.

    SvaraRadera