tisdag 11 september 2012

Återhämtning

Det har gått mycket fortare att återhämta sig efter den här maran. Undrar vad det beror på? Direkt efter loppet åt jag en stor baguette med skinka och ost och ett par timmar senare en trerätters middag. Har sedan inte alls haft det suget efter mat som jag upplevt i flera dagar efter de andra långloppen. Eller är det så att kroppen kan vänja sig? Det här var trots allt årets fjärde marathon för min del.

Nåväl, igår sprang jag hem från jobbet på förvånansvärt pigga ben. Njöt av den svala luften ( i motsats till  36 graders värme) och den låga kvällssolen. Det blev åtta kilometer i 5.39-tempo vilket var betydligt snabbare än jag hade räknat med. Skönt!

Jag pratade med Martina Haag igår, vars böcker vi ger ut i pocket, och som också sprang Medoc i lördags. Även hon hade lidit av värmen och efterhand slängt av sig både tröjan och peruken. Men så här snygg var hon i alla fall i början.

Heja Martina!

Och här kommer en liten film från starten. Lägg märke till riddarborgen som kommer "springande" efter en dryg minut. :-)


Den här veckan har jag planerat in både lite simning och ett pass bikramyoga för att komma igång med den alternativa träningen. Men när jag skulle boka yogapasset på nätet fick jag svaret att jag "inte var auktoriserad att boka pass" - hmmm... kanske ett tydligt tecken på att det är alltför länge sedan som jag svettades igenom kroppen ordentligt! :-) Jag ska slå dem en signal för jag är ganska säker på att jag har ett par träningstillfällen kvar på kortet. Och till helgen ska jag klämma in ett terrängpass - SUM närmar sig med stormsteg! Vad ska du träna i veckan?

2 kommentarer:

  1. Jag ska träna huvudet på att tycka att det är ok att ta det lugnt :(
    Kommer inte att bli den roliga novembergrejen för mig. Min kropp vill inte riktigt vara med, så borde nog lyssna på den ett tag tyvärr. Men antar att det går att anmäla sig ganska sent, om förutsättningarna skulle förbättras. Det sista som överger en är hoppet, eller hur var det nu...? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste förstås lyssna på kroppen. Ta det lugnt och rehaba ordentligt. Jag har heller inte anmält mig till Borås (har inte vågat yppa mina planer för familjen), men jag tror absolut det går att anmäla sig till strax inpå loppet. Sköt om dig nu!

      Radera