fredag 14 september 2012

Fötter!

Glada fötter - bild lånad från nätet
Nu är det precis ett år sedan jag fick problem med plantar fasciit. Minns mycket väl att smärtan under foten infann sig för första gången precis på sista kilometern av Sthlm Halvmarathon. Då hade jag ingen aning om att det skulle störa mig ordentligt under det närmaste halvåret. Nu har jag kommit till en punkt när jag anser skadan vara läkt, men fortfarande har jag känningar ibland, speciellt på morgnarna.

Innan jag började springa kunde jag har vilka skor som helst. Mina fötter var glada i höga klackar och låga klackar. De var glada i spetsiga skor och i smala skor. Och jag var glad för jag alltid hade snygga skor. Nu för tiden är det lite kinkigare. Jag är så mån om att fötterna ska må bra. Jag pysslar och smörjer och fixar så att blåsor och skav ska lysa med sin frånvaro. Är det några skor som klämmer så åker de obönhörligt ur garderoben. Och en del skor har inte blivit luftade på länge - de här till exempel: ;-)


Löparvärlden är väl annars skofetischisternas Mecka. Det finns ju inte en löpare som inte ägnar ansenlig mängd tid och pengar på skor. Så även jag. Men ibland saknar jag de andra skorna. De där höga, spetsiga, snygga skorna som numera är förvisade längst in i de dammiga hörnen av garderoben. Jag hör hur de ropar på mig. De vill komma ut och göra världen osäker. Och varför inte? Det är ju fredag! Ha en bra kväll allihopa! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar