måndag 24 september 2012

Måndagskväll

Förkylningen har inte velat släppa riktigt. Jag trodde att jag var i princip frisk när jag gick och simmade i fredags, men jag hade tydligen fel. Jag har varit hemma och tagit det lugnt hela helgen och inte tagit ett enda litet löpsteg. Jag tycker de är lite svårt att avgöra när man är tillräckligt frisk för träning. Jag har lite hosta och är tät i näsan på morgonen. Och så känner jag trött och svag när jag går upp för trappor och det är väl just den känslan som gör att jag blir tveksam. Några hostningar tror jag nog att man kan springa på, men när man blir matt av en trappa så är det värre. Vad har ni för kriterier när det gäller träning och förkylning? 

Att inte kunna träna och varit mer frustrerande en vanligt eftersom veckan som börjar idag är årets mest arbetsintensiva och träning är i princip utesluten. Det är nämligen dags för årets bokmässa i Göteborg. Jag reser dit på onsdag morgon och sedan går allt i ett tills jag kommer hem vid midnatt på söndag kväll.

Vi brukar ha fullt tryck i vår monter och jag säljer böcker från morgon till kväll. Sedan får man köra ombyte à la Stålmannen och rusa iväg på trevliga kundmiddagar som följs av branschhäng på Park. Nästa morgon öppnar mässan klockan 09.00. Och nästa morgon också. Och nästa...

Haha, ja, det hörs att jag är lite ambivalent. Men det är jag alltid så här dagarna före avresa. När jag väl är på plats är det toppen! Hektiskt och toppen! Hoppas jag överlever även detta år!

I år har jag ju varit förutseende och rivit av förkylningen före mässan också - den brukar annars komma som ett brev på posten efteråt. Dessutom har förlaget provianterat med c-vitaminer och andra godsaker för att hålla hälsan och humöret uppe. Det kommer bli bra!

Testing.
För att testa formen inför mässan tog jag en liten lunchjogg idag. Sju lugna kilometer runt Riddarfjärden. Det hade definitivt blivit höst och jag var faktiskt ganska ensam om att inte springa i långa brallor. Men ett par veckor till får nog 3/4-tightsen hänga med - så att jag kan låtsas att det är en varm och härlig brittsommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar