tisdag 4 september 2012

Ovanliga förberedelser

När det börjar dra ihop sig för långlopp så brukar jag bunkra energybars och gå igenom löparkläderna. Den här gången kollar jag maskeraddräkterna på Buttericks... SMHI lovar fortfarande minst 31° på lördag i Bordeaux och även om jag fortfarande tycker att fikonlöv vore optimalt så har jag nu slagit till på nedanstående aningen mer sedesamma dräkt:

Marathon du Medoc - here I come! :-)
Dräkten heter Afrodite, men jag tänker helt enkelt säga att jag är en gammal grek. Fast den här gamla greken kommer ha cerisa löpardojjor och sportBH under togan.  Men är man gammal så får väl en mara ta rätt lång tid, eller hur? Jag hoppas nämligen på en riktig folkfest och tänker njuta av varenda meter! Helst skulle jag förstås vilja en keps mot solen, men jag är rädd att det blir ett alltför stort stilbrott. Förslag på antika huvudbonader? Eh?

5 kommentarer:

  1. Oj, så tjusigt! :) Huvudbonad - en lagerkrans så klart! Och så kan du kanske gömma en solskärm under bladen eller nåt. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé! Ska se om jag hinner fixa det under morgondagen - annars kanske jag får plocka några kvistar i Frankrike.. :-) Ska faktiskt bli himla kul det här! :-)

      Radera
  2. Tycker håruppsättningen ser fantastisk ut på bilden - du hittar säkert en fransk frisör som kan fixa den åt dig ;-)) Lycka till och ha det superkul!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag håller med Hanna - lagerkrans och solskärm är givet!

    SvaraRadera
  4. Ajaj - alla lagerkranser var slut på Buttericks... Slog till på en grön glittrande klövergirlang... Och på Casall blev det vit sport-BH och vit solskärm. Bildbevis kommer! Nu packar jag och tidigt imorgon bitti bär det av!

    SvaraRadera