söndag 2 september 2012

Luther och löpning

I grund och botten är jag nog en ganska lat person. Men jag har svårt att slappa när jag vet att hundra måsten hänger över mig. Jag har också svårt att löpträna när hundra måsten hänger över mig. Det är ganska bra för det innebär att löpningen aldrig är ett måste för mig, utan alltid ligger på nöjessidan.

Förutom måsten har jag också haft lite ont i behinnorna de senaste dagarna, så det passade bra att Luther tog i med hårdhandskarna och röt att jag skulle göra en massa saker. Byta sängkläder, tvätta, stryka, dammsuga, samt även fixa till den där tjusiga presentationen till morgondagens strategimöte.

När jag ändå var i farten städade jag garderoberna och rensade ut en del ur skoparken. Tyvärr fick två äldre par av mina favvisar AdiStar Ride åka på tippen.

Skoutrensning!
Men jag kollade i träningsdagboken och de hade faktiskt varit med så pass många mil att det var rimligt.  Och efter hälsporren har jag blivit mer känslig för att skorna ska vara i bra skick.

Slutligen tyckte till och med Luther att jag hade presterat tillräckligt för att få ta på mig träningskläderna. Söndag eftermiddag. Mörka moln, men inget regn. Så himla skönt att komma ut! Jag tog vägen längs vattnet ner mot Skärholmens Gård och förundrades som vanligt över att jag bor i Stockholm Stad, men har den här miljön omkring mig!

Prins Carl Philip på väg mot Stadskajen!

Bästa löpstigarna.

Ett skepp kommer lastat!
Det blev 12 kilometer i ett riktigt bra tempo! De tre sista kilometrarna är riktigt sega och uppför, men totalt snittade jag kring 5.45-tempo, vilket jag är riktigt nöjd med. Benhinnorna kändes ok idag, men jag hade lite känningar i vänster vad och fick stanna en gång och stretcha ordentligt. Men ändå - en riktigt skön runda där jag kände att det mesta stämmer just nu! Underbar känsla!

Det går bra nu!
Och nu är jag hemma och vi har ätit makens goda söndagsmiddag. Det är dags att läsa Harry Potter för minstingen och se till att han kommer i säng. Sedan ska jag nog slå mig ner i soffan och läsa senaste numret av Runner's World. Och den här gången kommer jag känna igen mig mer än vanligt....

Nämen - det är ju jag! :-)

10 kommentarer:

  1. Bästa känslan när man tagit tag i de där måstena! Bra jobbat! Och så spännande med RW, nu måste jag ju plocka upp ett nummer. :)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar att springa den rundan! Hoppas få till den någon dag i veckan.

    Härlig ny design! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är tyvärr helt kass när det gäller datorer och web, så det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt (ville ha ett bildspel i headern som ovanstående Malin har - superfint!), men lite uppfräschat blev det i alla fall. :-)

      Radera
  3. Nästa gång hänger jag absolut på!! Och RW fick jag i lådan förra veckan - kul att känna en kändis :-D
    Har spelat tennis med A ikväll, svettigt värre och som tur är uppförde sig båda mina knän exemplarisk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra med knäna - men hur har du det med tennisarmen? Den behöver du dock inte när vi springer... ;-)

      Radera
  4. Jag såg precis tidningen!!! Kul!!!
    Det verkar komma lite senare till Uppsala...

    SvaraRadera
  5. Sprang den här rundan idag. Så otroligt vackert! En av mina favoriter, absolut. Och underbar att springa under hösten med alla vackra färger.

    SvaraRadera
  6. Står det inte fel i artikeln? 42 kan ju inte stämma. Lycka till i Medoc.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid gillat dig Mats! :-) Du har helt rätt - det är fel i artikeln, dock inte på siffran 42... Men det står att 50 miles är 84 km och det stämmer ju inte. :-)

      Radera