onsdag 1 augusti 2012

Simning och statistik

Trösklar är till för att ta sig över - inte för att stänga till dörrar, eller hur? Alltså packade jag väskan med baddräkt, handduk etc. redan igår kväll och 07.40 i morse gled jag ner i bassängen. Jag är ju verkligen ingen simmare. Tycker der är ganska tråkigt att harva där längd efter längd. Kanske beror det på att jag är så långsam? Men bastun efter 1250 meter var skön i alla fall!

Och cykel blev det till jobbet också. Det räknar jag i och för sig inte som träning. Jag trampar på så lugnt jag kan för att inte bli svettig - orkar ju inte byta om ytterligare en gång.

Men nu är det ny månad och dags att kolla statistiken för juli. Aj aj, inte bra!


Blått är alltså löpning och gult är styrka. Mindre än 5% styrka och ingen annan alternativ träning. Det här var ju verkligen inte vad jag lovat mig själv. Så går det när man bara ägnar sig åt det man tycker är kul. Jag var tvungen att kolla in juni för att se hur det såg ut då:


Så där ja, det var lite bättre. Gult är alltså styrketräning och den gröna biten är huvudsakligen tennis. Men om nu juli var en usel månad för alternativträning - hur ser då året ut hittills?


Not too bad! Här bytte vi visst lite färger, men grönt=löpning, gult=längskidor, rött=huvudsakligen tennis och bikramyoga, blått=styrka. Sedan är där två pytteslicar med gruppträning (typ pass på Sats) och simning. Alltså drar jag slutsatsen att ensidigheten i juli var ett olycksfall i arbetet. Finns en risk att augusti kommer se liknande ut, men sen är det definitivt dags att gå tillbaka till gamla vanor. Och simpasset i morse var ju definitivt ett steg i rätt riktning! Eller ett simtag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar