lördag 4 augusti 2012

Bakslag

Det fanns nog en anledning till att intervallerna kändes så tunga i torsdags. Morgonen därpå vaknade jag med den där känslan av att vara varm och kall om vartannat. Lite känning i halsen och otroligt seg i kroppen. Skit också! Jag som var inne i ett sånt flow...

I löparbloggosfären har ju VILA varit huvudordet de senaste dagarna och jag kan garantera att jag har vilat ordentligt både igår och idag. Ingen lunchjogg igår och inget kvalitetspass med Hanna idag. Tråkigt, men förhoppningsvis har vilodagarna varit till nytta. Känner inget i halsen idag, men fortfarande känslan av förhöjd temperatur i kroppen.

Istället för att träna har jag ägnat lite tid åt mitt hushåll i förfall och mycket tid åt att läsa på om Black River Run. Det närmar sig med stormsteg och det ska bli så kul!


Fem varv på ovanstående 16-km-bana. För mig är det en utmaning som heter duga. Det lär väl inte blir snöstorm som det var på TEC i våras, men skulle det istället vara extremt hett så är ju det också otroligt tufft. Banan verkar väldigt varierad, merparten på motionsspår och stigar och enbart 16% asfalt, vilket ju är lovande för mitt onda knä. Ända tills häromdagen var det bara tre kvinnor anmälda. "Det blir pallplats hur du än gör" sa mellansonen glatt. Men nu är det några till som anmält sig och jag tänker att the more, the merrier. Min enda ambition är att klara hela distansen på den utsatta tiden, 12 timmar.

Så bort nu alla baciller och låt mig komma tillbaka i mitt flow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar