tisdag 7 augusti 2012

En växande skara

I våras när vi på Pocketförlaget anmälde oss till Vårruset bestämde vi också att ha en gemensam lunchjogg en dag i veckan. Det blev väl lite si och så med det. Allra oftast var jag helt solo på rundan som går från kontoret på Söder Mälarstrand runt Riddarfjärden. Några gånger fick jag med mig Anna. Vi genomförde Vårruset och fick uppenbarligen blodad tand för plötsligt hade vi ett lag anmält till Belllmanstafetten i slutet av augusti.

Plötsligt var vi tre!
Och nu efter semestern är det alltså dags att plocka upp lunchjoggarna igen. Döm då om min förvåning när vi idag var tre stycken hugade löpare! Måste också tilläggas vi är fem som arbetar på förlaget, så det här var ju en 60%-ig uppslutning! Jenny påstod sig vara helt ur form, men tanken är ju att springa lugnt och att alla ska kunna vara med.

Anna och Jenny på Västerbron
Men Jenny betade av de 7 kilometrarna utan några större problem. Bellmanstafetten kommer att gå bra! Även Anna hade bra klipp i steget idag. Jag sprang ett relativt snabbt distanspass igår kväll, men kände faktiskt inte av det alls idag utan det var bara härligt att springa. Tänk att företagshälsovård kan vara så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar