söndag 26 augusti 2012

Lätta steg och tunga skyar

Idag har det regnat i princip hela dagen. Det har passat bra eftersom jag fortsatt med min enorma städning. Och då är det ju skönt att det inte är vackert väder ute. Mats hade planerat långpass på ca  30 km, men jag hängde inte på. Och det kändes skönt när regnet smattrade mot rutorna.

Men framåt kvällen blev det uppehåll och jag började känna mig klar med Operation Återerövra Hemmet. Jag frågade äldste sonen om han hade lust att hänga med på en runda och till min förvåning och glädje svarade han ja! Dessutom hängde mellansonen med på cykel. Vi tog en väldigt lugn och skön tur ner till Vinterviken och tillbaka. Luften var klar efter regnet och vi hoppade med lätta steg mellan vattenpussarna. Åtta sköna kilometer. Black River Run känns redan avlägset. Kroppen återhämtade sig snabbt och jag känner mig pigg på nya äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar