tisdag 31 juli 2012

Dubbla löppass

För första gången någonsin har jag sprungit två gånger på en dag. Först lunchjoggen och sedan passade jag på att springa hem från jobbet. Löparkläderna fanns ju redan där och regnet hade dragit vidare så det var så där härligt klar luft när jag gav mig iväg från kontoret.

Jag hade en större ryggsäck en vanligt och den satt tyvärr inte särskilt bra, men jag tog det lugnt och betade av kilometer efter kilometer. Jag är verkligen inne i något sorts flow när det är så roligt att springa! Det känns hyfsat lätt och jag vill bara fortsätta - hoppas det håller i sig! :-)


När jag kom hem låg det ett stort kuvert från Marathon du Medoc i brevlådan. Spännande! Det börjar bli dags att förbereda sig, men först kommer ju Black River Run, så Medoc får allt vänta lite på min uppmärksamhet.

Nu är i alla fall träningen i juli slut och jag landar på ett rejält mängdrekord när det gäller löpningen. Nästan 22 mil mot tidigare bästa månad på 17 mil! Det går bra nu! :-) Imorgon blir det dock löpvila. Jag ska försöka börja morgon med lite simning och det blir nog cykling fram och tillbaka till jobbet, men löparbenen ska få vila ända till på torsdag kväll då det förhoppningsvis blir intervaller med Hanna. Det ser jag fram emot!

2 kommentarer:

  1. Jag såg din kommentar hos Träningsglädje om att 12*400 meter kan låta jättejobbigt. Och ja, jag håller med, men mitt tips är att tänka på dem lite uppdelat, t ex som vi gjorde med 4*3*400 meter, mycket enklare. Hur du/ni än delar upp dem, så dela upp dem på något sätt i tanken så blir det enklare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bra tips! Då är det ju "risk" för att även jag kör 12 x 400 och inte 10 x 400 som jag brukar. :-)

      Radera