söndag 1 juli 2012

Att springa på världens bästa ö

De senaste två dagarna har jag mest kört bil och ätit godis. Tog med de två yngsta barnen och körde ner till Göteborg i fredags där vi tog färjan till Kiel. Hade en skön kväll på båten med god mat och mycket Harry Potter-läsning. I Kiel fiskade vi upp äldste sonen som varit där i två veckor och brände sedan raka vägen till Tjurkö - bästa ön i världen och den ligger i Karlskrona skärgård. Vi kom hit igår kväll efter en lång dag i bilen och det fanns inte tid till mycket annat än att laga middag och sedan lägga sig.

Imorse vaknade jag till smattret av regn och lusten att ge mig ut att springa avtog. Annars är det här faktiskt bästa platsen i världen att springa på. Men efter frukosten klarnade det upp och jag kunde inte hålla mig hemma längre. Sprang iväg längs de välkända stigarna. Stora vattenpölar och ganska lerigt. Luften var så där klar som den kan vara efter regn och benen pinnade på alldeles obehindrat. Ut på andra sidan av ön och ner till hamnen. Vände och sprang tillbaka en bit för att sedan bege iväg till den nordligaste punkten på ön. Det var så himla skönt!

Ön är inte så stor och under de dryga 13 km jag sprang hann jag med att se de flesta delarna av den. Skönt att se att allt var sig likt! :-) Här slappnar jag av och njuter av att göra allt och ingenting. Mycket bra början på semestern helt enkelt!

Här vill jag vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar