tisdag 17 juli 2012

Haren och igelkotten

Hela idrottsplatsen för mig själv
Jag vaknade tidigt idag och kände löpsuget. Kroppen verkar ha återhämtat sig snabbt efter maran. Drog på löparkläderna och tuffade iväg mot Sätra redan vid 06.30. Egentligen är jag inte någon morgonjoggare, men idag var det härligt. Sätra låg öde i solen förutom en hare som skuttade fram på den röda tartanen. Den blev rädd så klart och jag hann inte fotografera den. Jag kom att tänka på sagan om haren och igelkotten som skulle tävla om vem som var snabbast. Idag var det tydligen jag som var igelkotten, men jag fuskade åtminstone inte utan var hemma igen efter drygt åtta sköna kilometrar. Någon annan som fått njuta av en morgonjogg idag?

Resa genom livet med lätt bagage?
Och nu är det dags att packa! Tveksam till om det kommer bli så mycket löpning, men skorna får följa med i alla fall. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar