tisdag 31 juli 2012

100 mil!!


För första gången i mitt liv har jag sprungit 100 mil på ett år! Och ändå är vi fortfarande bara i juli! Förra året var jag bra nära att komma upp i 100 mil, men problemen med hälsporren satte p för det.

Det var dagens lunchjogg som fick mätaren att tippa över 100-strecket. Jag kände mig egentligen lite stel efter gårdagens terrängpass och skavsåret på hälen var ju inte direkt bättre. Men jag tog mina största dojor som går upp lite högre och inte trycker alls på hälen. Anna och jag stack iväg strax före tolv och den lilla olust jag hade känt inför passet försvann direkt. Det var ju härligt! Vi tog Riddarfjärden runt som vanligt, solen sken och jag fick nästan lite Runner's High där över Västerbron.


Men det var nog tur att vi inte stack iväg en timme senare, för nu öser regnet ner och det mullrar oroväckande i fjärran. Så nu sitter jag inne och njuter av mina hundra avverkade mil... :-)


4 kommentarer:

  1. Wow, grymt imponerande! Grattis till 100 mil! :)

    Här hemma vräker det ned hagel, så har ni otur är det det som väntar er inne i stan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jo, det blev regn och hagel här med, men sen klarnade det ju snabbt upp igen.

      Radera
  2. Grattis! Och dubbelpass på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Wanja! Känns finfint! Idag är det dock löpvila som gäller - känns också finfint! :-)

      Radera