måndag 30 juli 2012

Back in business

Semestern avslutades med en helg i Skåne. Vi firade mina föräldrars guldbröllop och det var roligt att träffa hela släkten. Dock blev hemresan inte riktigt som planerat. Tåget pajade i Alvesta och efter lång väntetid fick vi sedan åka buss hela vägen till Stockholm. Inte riktigt så som jag hade tänkt mig min sista semesterkväll direkt.

Nåväl - idag kom jag tillbaka till verkligheten! Kontoret fanns kvar och det var riktigt roligt att sätta igång igen. Men det är ju också roligt att sätta igång med lite mer genomtänkt träning. På semestern blev det ju helt på känsla - och när jag tänker efter så är det väl så jag brukar fungera för det mesta.

Två dagars löpvila gjorde att jag jag var supertaggad att sticka ut efter jobbet. Jag bytte om och fyllde två flaskor till vätskebältet och stack iväg mot terrängspåren i Segeltorp. Det är 4 km dit och jag sprang alldeles för snabbt. Men det var så härlig! Benen var pigga och det enda som störde var mitt skavsår på hälen.


Framme i Segeltorp kastade jag mig ut på det gröna spåret som är 10 km långt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det är riktigt tuff terräng! Och riktigt rolig! Jag hoppade och skuttade över rötter och stenar och alla små muskler i vristerna fick arbeta ordentligt. Det går inte fort i terrängen, men det är faktiskt otroligt härligt!


Jag känner att jag är i bra form nu. Lite problem med knä och skavsår, men flåset är bra! Och det är himla kul att träna! Efter 10 km i terrängen joggade jag hem de sista 4 km.Totalt 18 km - jag är mycket nöjd! Nu gäller det ju att formtoppa inför Black River Run den 18 augusti. Planen är relativt hård träning nu i 10-12 dagar och sedan nertrappning inför loppet. Ska försöka köra lite alternativ träning också i form av styrketräning och förhoppningsvis lite simning.


När jag kom körde jag ordentlig stretch och sedan god middag. Skavsåret på hälen blev ju tyvärr inte bättre av dagens pass - en rejäl blodfylld blåsa nu... Hoppas den inte kommer ställa till problem för den kommande träningen, och framför allt inte morgondagens lunchpass tillsammans med Anna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar