onsdag 11 juli 2012

Lata dagar och snabba ben

Vi kom hem igår efter några underbart lata dagar på Åland tillsammans med stora delar av släkten. Vi spenderade första kvällen i Mariehamn, men flyttade sedan till ett helt fantastiskt ställe, Björnhufvud Bed & Breakfast som jag gärna vill göra reklam för. Så vackert, fridfullt och underbart välskött.

Engelsk gård på Åland!
Vi bodde här i två dygn och njöt av omgivningarna, havet, morgonjoggen, maten och den trevliga samvaron. Letar ni efter ett ställe med guldkant så åk till Björnhufuvd!

Idag har vi firat sonen som fyller 16 idag med sång och tårta! På eftermiddagen åkte dock släkten hem till västkusten, sonen kidnappades av kompisgänget och jag såg en möjlighet att hinna med en liten springtur. Elias, som fortfarande känner nyhetens behag med sin fina cykel, hängde med. Jag hade tänkt att ta en uppjogg bort till Sätra och sedan springa intervaller. Därför tog jag bort km-tiden på min Garmin, för den blir ju lite missvisande när man springer intervaller.

Uppjoggen gick dock ganska fort eftersom jag var tvungen att hänga med i Elias cykeltempo. När vi väl kom fram till Sätra ändrade jag mig och slog aldrig om klockan till intervaller, utan fortsatte på uppjoggstiden. Hursomhelst - lite synd att inte kunna få fram exakta km-tiderna för det gick ovanligt fort idag, men ändå - så roligt att spring lite fort!! Det var en hel del folk på Sätra. Elias väntade på mig och jag sprang tio varv. Tänkte att det skulle bli 2 km uppjogg, 4 km snabbdistans och sedan 2 km nerjogg. Det var kul! Knät var ok! Solen strålade! Vad mer kan man begära?

Tjoho!
De fyra snabba kilometrarna måste ha legat på mellan 4.30- 4.50! Totalt sprang jag 8 km och snittade på 4.59-tempo. Jag är så nöjd! Och jag hade roligt! Blev dessutom lite peppad inför Jubileumsmaran som jag hittills inte känt mig så laddad för.

Cyklist och löpare

Elias cyklade 4 km och det var ju inte så dumt det heller. När vi kom hem åt vi upp födelsedagstårtan!

Klocktårtorna var snyggare innan barnen blev tonåringar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar