söndag 22 januari 2012

Snölöpning!

Sol och snö!
Ujuj, vad stel jag var i kroppen när jag vaknade imorse! Konstigt nog kändes höger fot riktigt bra (där jag har hälsporreproblematiken), medan jag däremot hade väldigt ont i vänster vrist. Och det var ju halkigt igår och vristerna var på helspänn hela tiden. Jag tog mig ner för trappan som en 95-åring...

Utanför fönstren var världen vit! Äntligen snö! Och det snöade kraftigt här på förmiddagen. Mats hade bestämt sig för att springa 12 km idag och eftersom jag var sugen på en försiktig återhämtningsjogg tänkte jag att jag kunde följa med, men vända hemåt lite tidigare.

Efter en första seg kilometer kändes det underbart! Solen glimtade till mellan snömolnen och vi sprang på lite nya vägar för mig som Mats hade tänkt ut. Vissa gator var väldigt snöiga och jobbiga att springa, medan andra redan var välplogade. Det gick inte fort, men det var riktigt, riktigt skönt.

Jag sprang betydligt längre än jag tänkt och var hemma först efter nästan 10 km. En snabb överläggning i huvudet gjorde att jag fick för mig att det skulle ge mig en veckomängd på 50 km, men jag var visst för ivrig i tanken, för jag landade veckan på 49,2 km. Inte fy skam det heller! Plus 90 minuter Bikramyoga och 60 minuter tennis.

Ja, det är toppen att vara tillbaka! Kommande vecka blir det nog lite färre kilometer, men fortsatt variation mellan löpning, yoga och tennis. Ser fram emot detta!

1 kommentar:

  1. Nu kl nio på kvällen snöar det massor hos mig. Ja, det är toppen att du är tillbaka! :-)

    SvaraRadera