onsdag 18 januari 2012

Tid för återhämtning?

Nu när jag precis har kommit igång med löpningen och träningen igen märker jag att jag har svårt för att vila. Och det ger ju kroppen ingen chans till återhämtning. Jag vill verkligen springa precis hela tiden. Den här veckan hade jag ändå tänkt att jag skulle ha vilodag både torsdag och fredag, för att vara på topp på lördagens långpass. Men så kom jag på att jag ju har tennis på torsdagar. Jag tänker verkligen inte på tennis som träning, men det är klart att det är!

Så plötsligt idag sitter jag här och känner mig helt slut. Transportlöpning i måndags och tufft bikrampass igår. Ja, det känns nästan som om jag eftersvettas fortfarande efter det passet... Egentligen står det löpning på schemat ikväll och sedan tennis imorgon bitti. Men nej, det blir ingen löpning ikväll. Måste lyssna på kroppen. Det blir tennis imorgon och Mirandas roliga långpass på lördag. Sannolikt vila på söndag - eller en lugn återhämtningsjogg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar