söndag 15 januari 2012

Oplanerad träning

Efter gårdagens lite längre pass hade jag planerat vilodag idag. Men så blev det faktiskt inte. Mats, som länge dragits med ett ont knä, ville ta en kort runda och testa hur det kändes. Och då följde jag förstås med. Vi tog det otroligt lugnt, men tyvärr kändes det inget vidare i hans knä och nu får det nog bli ett läkarbesök trots allt. Sex kilometer fick vi ihop och även om det var deppigt för Mats så var det förstås underbart att komma ut i friska luften och till och med få lite solljus.



På eftermiddagen hade vi lovat barnen att gå och bada så det blev några timmars stojande i vattnet. Även här blev det oplanerade 1000 meters simning. Så när det är dags att summera den här veckan så ser det väldigt bra ut på träningsfronten.

Jag har sprungit fyra pass på sammanlagt drygt 40 km, kört 90 minuter bikramyoga, 60 minuter tennis och slutligen 1 km simning. Det får man väl kalla en varierad och innehållsrik träningsvecka?

Jag gick in på Szalkais träningsprogram och kollade vad jag skulle ha åstadkommit om jag hade följt hans schema. Och ser man på - veckan skulle innehålla exakt 40 km fördelat på fyra pass. Långpasset skulle vara 16 km och det var ju exakt vad mitt pass igår landande på. Enda skillnaden är att jag skulle haft en fartlekpass och där har jag kört vanlig distans. Nåväl, jag tycker nog att jag med gott samvete kan säga att jag uppfyllt veckans program. Nu ska jag "softa" och samla ihop mig för kommande vecka. Ha en skön söndagskväll!

1 kommentar:

  1. Nu är du verkligen tillbaka - roligt! :-)
    Hoppas att Mats knäskada :( inte är allt för allvarlig.

    SvaraRadera