söndag 1 september 2013

Det rätta svaret är....


Just det - Vintermarathon! Loppet går av stapeln den 9 november på Norra Djurgården här i Stockholm. Det lär vara en hyfsat snabb och lättsprungen bana, om inte snön har lagt sig vill säga. Och det kan man ju inte veta än. Banan är 7 km och man springer alltså sex varv.

Jag har trots allt försökt träna lite fart under sommaren och det vore synd att inte få testa sig själv på en mara då. Dessutom har jag för närvarande (peppar, peppar!) inte ont någonstans och det bidrar till tävlingslusten och löplusten. Målet blir förstås att slå mitt nuvarande PB på 3.58.07. Jag tror absolut att jag har kapacitet att komma ner mot 3.52, kanske till och med 3.50. Vi får se - allt bygger ju på att jag är hel och frisk.

Några av er gissade att jag anmält mig till Black River Run och det är jag ju också väldigt sugen på. Men just nu lutar jag åt att skippa det loppet. Dels för att september är en tuff månad familjemässigt eftersom jag är bortrest på bokmässan och det känns dumt att ta ytterligare en helg i anspråk för egna intressen, dels för att jag är rädd att knät ska börja krångla igen om jag springer ett ultralopp. Just nu är allt ok och jag vill ogärna riskera det även om jag egentligen känner mig i form för 50 miles. Men, men, sista ordet är förmodligen inte sagt om BRR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar