lördag 21 september 2013

Sommaren som aldrig tar slut

 Ibland går det inte riktigt att undvika att prata om vädret. Som när det är den 21 september och sommaren bara fortsätter och fortsätter. Jag vaknade till en strålande dag med sol och blå himmel. Men vädret till trots innebar dagen en massa praktiska göromål: handla, tvätta, laga mat och skjutsa yngste sonen till en aktivitet. Dagen höll på att rinna ur mina händer.

Jag satte igång långkoket inför kvällens middag och bytte raskt om till löparkläder vilket alltså fortfarande innebär korta tights och t-shirt. Så himla skönt. Jag är lite stel i höger sida och framför allt rumpmuskeln så det fick bli några varv med foamrollern innan jag stack iväg. Valde en riktig gammal 80-talsgoding i öronen och stack iväg på min vanliga milrunda. Jag kände mig trött, men benen var ändå ganska pigga. Så pass pigga att jag la till några extra kilometer och fick möjligheten att springa längs Trekanten och Vinterviken bort till Hägerstenshamnen där jag svängde upp och vidare hemåt.


Vinterviken

Det blev 13 km i 5.35-tempo. Sedan snabb dusch och fortsätta med middagen. Vi hade inga gäster eller så, men ibland blir jag så trött på min egen matlagning så idag hade jag satsat stort på att laga något utöver det vanliga och det blev en helfransk afton. Riktigt smarrigt faktiskt! Det är inte bara i löparspåret jag behöver utmana mig! :-)


Fortfarande sommar!

Ikväll hejar och tänker jag på dem som springer Black River Run. Vill du följa löparna live så gör du det här. Och vill du läsa hur jag upplevde loppet förra året så gör du det här. Det var verkligen ett bra lopp som jag hoppas få återuppleva någon gång. I'll be back!

1 kommentar: