fredag 6 september 2013

Depp depp...

Varför kan jag aldrig få en förkylning som går över på ett par dagar? Mina förkylningar startar i snigelfart. Jag går omkring och känner mig hängig utan att jag egentligen har något påtagligt förkylningssymptom. Sedan blir det halsont och kanske lite feber. När det äntligen är över och jag tror att jag ser ljuset i tunneln då kommer snuvan. Huvudet blir helt igenkorkat av snor och det känns som om jag går omkring inne i en egen bubbla, helt skild från den övriga världen. Det här tillståndet håller gärna i sig upp emot en vecka. Mellan två och tre veckor tar en fökylning. Är det verkligen normalt?

Som ni förstås har det varit en tuff vecka för mig. Först däckad hela helgen med halsont och sedan hektisk jobbvecka i kombination med megaförkylningen. Ingen träning förstås så den eventuella formtoppningen inför halvmaran har gått upp i rök.

Veckans höjdpunkt var en tvådagarskonferens på Högberga Gård med Pocketförlaget. Bra diskussioner, kreativa idéer och lite nystart och kick-off inför hösten. Inspirerande! Högberga Gård på Lidingö var också ett fantastiskt ställe som jag verkligen kan rekommendera. Underbar miljö och fantastiskt läge - hade gärna haft möjlighet att springa lite där. Nu blev det god mat istället och en stillsam promenad.

Det känns som att jag borde avsluta det här inlägget med något klämkäckt om att "gilla läget" eller "göra det bästa av situationen", men det har jag inte alls lust med. Jag känner mig lite låg och tycker synd om mig själv idag. Så det så!








5 kommentarer:

  1. Nä, man behöver absolut inte "gilla läget". Förkylningar är inte alls roliga och kommer så klart alltid olägligt. Skäm bort dig lite extra och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Förstår precis din känsla och i dagsläget så hoppas jag att jag överhuvud taget kommer att kunna vara med att springa Halvmaran. Förkylningar har en förmåga att komma precis när det är något speciellt som man ska göra och på så vis helt ofrånkomliga. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Känner med dig. Jag har haft en förkylning som har varit till och från i 3 veckor. Inte alls så kul. Sen har jag i och för sig sprungit under tiden och det underlättar inte särskilt mycket för förkylnings bortgång...

    SvaraRadera
  4. Hösttävlingar är lite luriga, mågan virus i omlopp, jag har gått och småsnorat i ett par veckor nu utan några andra symptom. Hur är status nu, kommer du till start på lördag tror du?

    SvaraRadera
  5. Långdragen förkylning, men räknar med start på lördag. Dock inte med pers... :-S

    SvaraRadera