måndag 23 september 2013

Att springa TEC eller inte springa TEC - det är frågan?



I flera veckor har jag vetat om att anmälan skulle öppna den 21 september, så egentligen har jag haft gott om tid att bestämma hur jag vill göra. Förra året bestämde jag mig på en sekund och anmälde mig, men i år har jag velat lite fram och tillbaka. Å ena sidan vet jag att de här långa loppen sliter på kroppen, framför allt på mina knän, men å andra sidan har jag nu ambitionen att träna mer styrka och mer varierat än tidigare och därför förhoppningsvis hålla bättre.

Att springa 100 miles är inte aktuellt, men att springa 50 miles under 10 timmar är något jag gärna skulle vilja göra. Och som jag vet att jag skulle kunna. De två 50 miles lopp som jag har genomfört har båda tagit lite drygt 10 timmar (10:09:39 och 10:20:13) så sub10 känns som ett realistiskt och bra mål.

Så ja, efter lite velande har jag nu anmält mig till 50 miles på TEC i april 2014. Fram till den siste mars kan man dessutom avanmäla sig, ifall man skulle få kalla fötter. Så bättre att ha en plats och i värsta fall avboka, än att vara i toppform och vilja springa, men inte ha en plats. Så - nu kör vi! Mot TEC 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar