tisdag 10 april 2012

Låtlistan

Ok - jag börjar med det enklaste. Låtlistan. Den består huvudsakligen av ett gäng gamla 70- och 80-talslåtar. En del passar rent textmässigt för löpning, andra relaterar på något sätt till utmaningar och några av låtarna är helt enkelt sådana som jag gillar. Håll tillgodo!

* Born to run - Bruce Springsteen (självskriven, eller hur?)
* 800° - Ebba Grön (man blir varm av att springa)
* Call me - Blondie (gör mig glad)
* White wedding - Billy Idol (lugnt tempo, cool)
* Lena Anthem - Lena Philipson (uppkäftig, kul låt)
* I will survive - Gloria Gaynor (yes, I will!)
* Runaway - Bon Jovi (solklar löparlåt)
* Run to you - Bryan Adams (titeln säger allt)
* Summer of -69 - Bryan Adams (ytterligare en Adamslåt, men det är ju en fin årgång ;-) )
* Dirty Diana - Michael Jackson (kanske otippad, men även MJ springer i denna låt)
* Paint it black - Rolling Stones (ingen låtlista kan vara utan denna!)
* Crazy - Aerosmith (om man springer TEC måste man vara galen)
* Sweet home Alabama - Lynyrd Skynyrd (ingen löparlåt, men jag tror det kommer känns fint att tänka på Sweet home)
* The passenger - Iggy Pop (oförklarligt självklar)
* The final countdown - Europe (tänk er på åttonde varvet)
* Janie's got a gun - Aerosmith ("run away from the pain")
* Europa brinner - Anders F Rönnblom (ingen kommer undan denna slagdänga)
* I'm still standing - Elton John (jag tänker mig att denna går på repeat de sista timmarna...)

Och här kommer den fantastiska videon till den avslutande låten! ;-)

2 kommentarer:

  1. Härlig musik, Louise!
    Aerosmith är super och visst är du beviset på att modell -69 är likaså.

    SvaraRadera
  2. Grym lista! Kan ju inte gå annat än bra med det där i öronen! :)

    SvaraRadera