måndag 9 april 2012

Jag ska bara...

Jo, jag vet att det är dags att samla ihop sig. Skriva listor, planera energiintag och gå igenom utrustningen. Jag ska bara.... Det är de perioder jag har som mest att tänka på som jag också är mest spontan och gör det oväntade. Som att boka in weekendresor till europeiska huvudstäder. Mysigt, va? Att det råkar vara just den helgen när det går ett marathon av stapeln måste väl vara en slump?

Vilken stad är jag på väg till?
Den minnesgode vet att Mats och jag åkte till Prag förra våren för att springa en halvmara. Jag blev tyvärr jättesjuk och kunde inte springa, men hejade så klart på Mats. Nu har vi hållit på och funderat ett tag på vad vi ska göra i maj när vi firar bröllopsdag. Vi hade tänkt en liten weekendtur i Sverige på motorcykeln, men hade inte bestämt vart. Men häromdagen sa Mats "Vet du att det är ett marathonlopp i Prag den 13 maj?" Nä, det visste jag förstås inte. Och jag har ju redan tre maror inplanerade i år plus ett knä som krånglar. Kanske inte riktigt läge för ett till?

Men jag sov på saken och vaknade och sa "Vi åker dit!" Så nu har vi bokat flyg och hotell och registrerat oss på loppet. Oväntat och jättekul!

Men nu ska jag skriva listor, planera energiintag och gå igenom utrustningen... :-)

Blir det jag i år? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar