tisdag 24 april 2012

Kepsen på - det är vår!

Javisst är det vår i Stockholm idag! Och det har varit en härlig dag med massor av spännande ny träning. Vårsolen fick jag först njuta av när jag valde att promenera till ett möte på Östermalm. Från vårt kontor på Söder passerade jag Skeppsbron, Blasieholmen och sedan vidare bort mot Strandvägen. Stockholm är verkligen vackert!

Men kepsen åkte inte på förrän det var dags att lämna kontoret för dagen. Jag skulle ha mitt första möte med PT-Victoria kl. 17.30 vid Telefonplan. Jag drog på mig löparkläderna och hade en liten ryggsäck med ombyte etc. Solen riktigt strålade och det var skönt att kunna dra ner kepsen i pannan.

Spänd inför första PT-träningen
Jag trodde att det var ungefär 4 km till Telefonplan, men det visade sig vara 6 km, så jag fick verkligen pinna på i slutet för att komma i tid. Först gjorde vi en ordentlig genomgång av mina behov, önskemål och målsättningar. Sedan började vi med ett antal tester att ha som grund för att kunna mäta kommande förbättringar. Det var plankan (2 min) och jägarvila (2,5 min) och lite annat innan vi gick igenom ett tufft progam som fokuserade på bålstyrka, benstyrka och balans. Bra!

Vissa övningar tyckte jag att jag klarade riktigt bra, men andra (chins och armhävningar) gick betydligt sämre. Det var skönt att ha en tränare som visade och förklarade. Jag har alltid (de få gånger jag försökt gå på gym) känt mig så dum för att jag inte vet hur maskinerna fungerar och sånt. Nu fick jag hjälp och pepp och tävlingsmänniskan i mig vaknade på ett sätt som den nog inte skulle göra om jag hade tränat helt solo.

Mycket nöjd snörade jag på mig skorna för att jogga hemåt. Men tro det eller ej, jag fick pinna på lite extra även denna gång. Jag håller på att läsa Harry Potter (bok 3) för Elias på kvällarna och nu är vi precis på slutet och jag hade verkligen lovat att vara hemma före läggdags. Så det vara bara att kruta på och sedan kasta sig raklång på sängen och låta sig uppslukas av Harrys magiska värld! Det var knappt jag hann ta av mig kepsen! Hur många har burit keps idag? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar