fredag 28 oktober 2011

Säsongsvila på gott och ont

En hel vecka utan träning. Ingen löpning och ingen tennis. Dessutom en extremt intensiv och jobbig arbetsvecka med strategimöten och konferenser, vilka ju alla är ledda av mig. Så jag hade nog verkligen behövt komma ut och rensa tankarna lite.

Ett besök på Agilokliniken satte dock stopp för det. Naprapaten var inte alls nöjd med foten. Fortfarande svullen och öm, så jag är nu satt på Voltaren-kur (tablettform) och måste ha foten tejpad hela tiden - inte bara när jag gör något ansträngande.

Jag får väl ändå säga att tajmingen för skadan är bra (om en sådan någonsin kan vara bra). Det är dags för vila och jag vilar helt enkelt väldigt intensivt just nu. Imorgon bär det av till varmare breddgrader och jag ska njuta av att göra ingenting. Förhoppningsvis kommer jag hem pigg och solbränd med en läkt fot!

Tills dess vilar även bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar