måndag 14 november 2011

På svensk mark

Efter två härliga semesterveckor är jag tillbaka i Stockholm. Jag har badat, snorklat, kört moppe kors och tvärs över en paradisö, hostat i storstadens avgaser samt spenderat lyxtid med brorsan och hans familj. En rolig och varierad semester med andra ord.

Sönerna är alltid pigga på äventyr!
Trots att vi har hittat på en massa saker, så har jag varit noga med att vila foten. Ingen löpning, ingen tennis. Tyvärr har det inte hjälpt och på dagens återbesök på Agilokliniken var jag nära att börja lipa när jag fick höra att det kommer dröja ett antal veckor innan jag kan testa löparskorna igen. Svullnaden har inte gått ner och jag ska nu ta ytterligare en Voltarenkur.

Så eftermiddagen har varit ganska deppig. Lite jetlaggad och allmänt låg har jag i princip lagt ner hela mitt löparliv. Jag såg alla härliga sociala långpass försvinna i fjärran, tog farväl av alla adrenalinstinna tävlingsögonblick och funderade på om knyppling är det enda som återstår för mig?

Som tur är så skiftar mitt humör snabbt och nu har jag istället bestämt mig för att göra allt för att inom en snar framtid vara tillbaka i löparspåret. Första punkten är tyvärr att hoppa av gruppspelet i tennisen. Jag var ju så glad över att ha kommit upp i division 2, men nu kommer jag boka av resterande matcher i serien och lyda doktorns order. Jag kommer även boka av den sociala tennistimmen med Katarina på torsdagsmorgnar under några veckor framöver.

Andra punkten är alternativ träning. Svårt. Jag springer ju inte för att träna, utan för att det är så roligt! Samma sak med tennisen. Samtidigt så är jag van vid att röra på mig och då är det frustrerande att plötsligt sluta träna. Så vad finns det för alternativ? Jag kan ju simma till exempel - det lär ju vara bra. Eller så letar jag reda på mitt gamla SATS-kort och testar spinning. Eller varför inte äntligen skaffa mig de där snygga överarmarna jag alltid velat ha? Möjligheterna på gymmet är stora, om än inte särskilt lockande.

Huvudsaken är ju att foten blir bra, för nu börjar planerna för 2012 bli mer konkreta och det kan bli ett spännande och äventyrligt löparår. Fortsättning följer!

1 kommentar: