tisdag 11 oktober 2011

Dagsformen

Tredje dagen efter SUM. Jag mår oförskämt bra. Fortfarande ont i hålfoten, men det kan jag ju inte lasta SUM för. Underbart kylig höstdag och jag tog mig en liten löptur efter jobbet. Benen pinnade på i 5.30-fart och tankarna fladdrade fritt.

Återhämtad?
 Jag inser att planering inte är min starka sida. Varken när det gäller tävlingar eller träningsscheman. Jag går nog mer på magkänsla och kör på med det jag känner för. Träningsbloggar som jag läser börjar fyllas med mål för 2012, medan jag inte riktigt vet åt vilket håll min träning ska gå. Men om jag nu rannsakar mig själv så vet jag väl ungefär var jag står och vad jag vill.

Jag är supernöjd med årets sub50 på milen och sub1.50 på halvmaran. Tänker ibland att jag aldrig mer behöver springa dessa distanser. Och sub45 på milen är jag inte ens sugen på att ge mig på, men sub1.45 på halvmaran kan jag eventuellt försöka mig på nästa år. Nej, vad gäller tidsmål, så är det nog bara marathon sub4 som är intressant för mig, men om jag ska vara ärlig så känner jag mig väldigt trygg med att jag kommer att klara det. Däremot lockar det mig att springa långt. Riktigt långt. Långt och långsamt - tips på lopp och utmaningar mottages tacksamt.

Jag får väl lägga upp en plan för 2012 snart, men jag är inte riktigt där ännu. Det är några sköna månader kvar av 2011 och de ska innehålla en hel del löpning. Både i Sverige och utomlands. Och ett lopp återstår fortfarande. Jag har bara inte bestämt mig ännu för om jag ska springa det...

Och här kommer en bild på kvällens middag. Ugnsbakad lax på en bädd av rotsaker och broccoli. Vi får se om jag blir klokare av den.

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag vågar föreslå nåt mer tillsammans, eftersom det hittills inte har fallit så väl ut, men jag har sneglat lite på TEC (www.tec100.se). Det finns lika distanser, 50.5km, 80, 121 & 161km som är huvuddistansen. Det går runt på en bana, kanske inte jättespännande, men tror det kan bli väldigt schysst stämning när alla är i närheten av varandra hela tiden.

    Men det är helt galet - jag hade tänkt göra ett nytt försök att anmäla mig till Fjällmarathon i vålådalen i augusti nästa år, men det var redan fullbokat! Planerar du att springa stockholm marathon nästa år?

    SvaraRadera
  2. Hmm...ja, lite sugen blir jag allt när jag läser på sajten. 80 km låter som en utmaning. Vi får hålla ögonen på när de öppnar anmälan. Ja, jag är anmäld till Sthlm Marathon. Du med?

    SvaraRadera
  3. Nä, tror inte det, jag är livrädd för att springa i värme, men jag ska se till att komma och heja nästa år istället för att ligga hemma och spy, hehe.

    Jag har siktet inställt på att springa på söndag, trots allt! Är du anmäld i motion1? Start 12.20 tror jag det var. Vet inte riktigt vad jag siktar på, men jag kanske ska göra ett försök att haka på dig i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Jag är också långt ifrån att planera några mål för 2012 ännu så länge, jag har bara nästan bestämt för att springa Stockholm marathon igen (2010 var senast) och att springa ett roligt lopp utan tidsmål. Först säsongsavslutning på Hässelby på söndag, sedan lite lugn och sedan fokus på 2012!

    SvaraRadera