söndag 2 februari 2014

En bra träningsvecka

Som jag nämnde för några inlägg sedan är det dags att försöka jobba ihop lite mängd. Inför Skövde 6-timmars och framför allt inför TEC50 miles. Samtidigt brukar jag känna ganska omedelbart i kroppen när jag kör på för hårt och behöver vila. Så var det i torsdags. Jag hade egentligen planerat att springa med IF Linnéa, men kroppen sa bestämt ifrån att det var dags för vila. Annars hotade kroppen med sjukdom. Så vila blev det.

Igår fick jag ihop 18 km och insåg att jag skulle behöva springa 13 km idag för att få ihop 50 km under hela veckan. Och 13 km skulle ju inte vara mycket om det inte var så att vi var bjudna på världens fest igår kväll. Så himla roligt, generöst och underbart på alla sätt. Det blev väldigt lite sömn och jag var definitivt inte i toppform när jag vaknade. Men efter en lång frukost i lugn och ro återvände livsandarna och jag fick med mig Mats ut i löparkläder. Vi sprang bara tre kilometer tillsammans. Sedan svängde han av för att ta en kortare runda och jag fortsatte in mot stan i min kilometerjakt. Blött och slaskigt, men ändå ganska skönt. När jag kom hem saknades några hundra meter och ska det va så ska det va - så jag passerade hemmet och jagade ifatt de allra sista metrarna också.

Och nu kan jag stoltsera med en vecka innehållande 50 km löpning, en timme styrka och en timma yoga. Ändå har jag haft två hela vilodagar. Inte så tokigt. Kommande vecka är ambitionen att lägga till ytterligare några kilometer, men ändå köra minst två alternativa träningspass. Det finns en plan... får se om den är genomförbar.


Vecka 5

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Känner igen det där med att ta igen de få metrarna som behövs även om det så är 20 meter. Klockan ska stanna på prick.

    SvaraRadera