onsdag 19 februari 2014

Backträning

Jag blev lite orolig för mitt knä efter långpasset i söndags. Så det blev vila måndag och tisdag och det passade väldigt bra för jag har så himla mycket på jobbet just nu. Och himla mycket hemma också för den delen, för idag fyller min yngste son 10 år! Från och med nu finns det endast tvåsiffringar i det här hushållet!

Hursomhelst - den lille tioåringen ville gå på scouterna ikväll och medan han var där passade jag på att testa knät. Tog en lugn sväng ner till Fridhemskanotisterna och deras ökända backe. Den är inte så lång, ca 180 meter, men otroligt seg. Sex gånger upp och ner blev det innan jag tog en stillsam jogg tillbaka. Totalt drygt fem kilometer. Och vad sa knät då? Ingenting! Efter löpningen körde jag ordentlig stretch och styrkeövningar för knät. So far so good! :-)

7 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Sådant där är sjukt jobbigt!

    SvaraRadera
  2. Skönt att det känns bra igen! Heja heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är fortfarande orolig för Skövde, men det är ju några veckor kvar... :-S

      Radera
  3. Den backen har man klämt ett hundratal gånger minst. Däremot aldrig kört backträning där. Funderar dock på det inför Mälarhöjdsloppet om det blir nåt i år?
    När man bor i Mälarhöjden så blir det automatisk backträning varenda runda. I mitt fall slutar alla rundor med en rejäl uppförsbacke vilket kan vara psykiskt jobbigt.

    Ulf S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir stark av backar! :-) Hoppas det blir ett Mälarhöjdslopp i år! Fast loppet går väl i den ännu brantare backen upp mot Mälarkrogen? Jag sprang inte förra året, så jag har inte koll...

      Radera
  4. Det var värre än så. Första varvet var det Mälarkrogsbacken och på andra varvet Fridhemskanotistbacken.
    Mjölksyran stod uppe vid öronen!

    SvaraRadera