tisdag 4 februari 2014

En avslutad utmaning och ett dubbelpass

Den 1 november antog jag utmaningen "50 löppass på 100 dagar" på Facebook. Kändes som ett bra sätt att löpträna under årets mörkaste och kallaste månader. Idag, efter 95 dagar sprang jag mitt femtionde pass! Kändes mycket bra! Det blev ett tidigt morgonpass med ryggsäck på väg till jobbet. Jag är ju egentligen inte så mycket för att träna på morgonen, men imorse var det riktigt skönt att ge sig iväg ut i mörkret. Och komma fram till jobbet, sätta på kaffe, ta en dusch och hinna beta av en hel massa arbetsuppgifter innan kollegorna ramlade in.

Vad tycker jag då om själva utmaningen? Jag har ju inställningen att jag skulle springa lika många pass även utan utmaning, men vid närmare eftertanke inser jag nu att jag kanske har prioriterat frekvens före distans på grund av utmaningen. Därför har jag tackat nej till att köra en ny säsong på 100 dagar. Nu ska jag istället försöka öka på antalet km på passen och börja komma upp i längre distanser.

Om jag nu hade fortsatt att räkna så hade jag kört mitt 51 pass för idag blev det även transportlöpning hem. Inte ofta jag kör två pass samma dag, men idag passade det bra och även kroppen verkade gilla det. Hemfärden gick till och med lite snabbare än morgonpasset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar