onsdag 16 april 2014

Spring i benen!

 Livet i löparskor går upp och ner. Precis som livet i vanliga dojjor alltså. Förra veckan var det som bekant tungt, men nu går det betydligt lättare. Gårdagen innebar för ovanlighetens skull dubbelpass med transportlöpning både på morgonen och kvällen. Jag tyckte det gick ovanligt snabbt på morgonen, men jag kan meddela att det gick ännu snabbare på hemvägen!

Tänk att det är ljust efter jobbet!

Dessutom kunde jag njuta av en härlig familjemiddag direkt när jag kom hem. Det är inte ofta vi lyckas äta vardagsmiddagar tillsammans. Det är alltid någon som jobbar sent och barn som tränar eller har andra aktiviteter. Den här veckan har maken påsklov och de flesta aktiviteter är inställda. Så det var riktigt mysigt att äta tillsammans i lugn och ro.

I morse blev det cykel till jobbet i morgonsolen. Härligt! Och på lunchen var det dags för den obligatoriska onsdagsjoggen med kollegorna. Jenny och Anneli skulle ta ett lugnt pass och varva gång och löpning och jag tog helt solo min vanliga runda runt Riddarfjärden. Jag hade inga tankar om tiden och blev förvånad när jag såg att den första kilometern gick på 4.54! Oj då - lika bra att köra på då! Andra kilometern segar sig upp mot Västerbron och gick lite långsammare. Men sedan sluttar det nerför  för att sedan plana ut och jag kände att jag kunde dra på utan större problem. Jobbigt förstås, men kontrollerat. Jag fick ihop drygt 7 km och snittade på 4.53-tempo! :-) Bra med spring i benen!


Underbara Riddarfjärden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar