måndag 14 april 2014

Nya tag!

Tro det eller ej, men det finns faktiskt en del fördelar med att inte ha sprungit åtta mil i lördags! Till exempel kunde jag utan problem hänga med Mats på hans vanliga söndagsrunda. En vårig mil sprang vi tillsammans. Fortfarande ganska tungt för mig, men ändå riktigt skönt. Det kanske är så där som man brukar säga till ryttare? Att man måste direkt upp i sadeln igen om man fallit av. Så tillbaka i löpardojjorna för mig i söndags morse och det var bra!

Jodå - det gick att spring en mil.

Andra fördelen är att jag har för närvarande har tio tånaglar - det brukar jag verkligen inte ha efter TEC. Jo, jag kanske har tio, men några är blåa och sedan faller de av lagom till sandalsäsongen. Nu tror jag att det finns chans att lufta tårna i snygga sandaletter i sommar. Fast jag ska kanske inte hoppas för mycket för det kommer ju som bekant fler lopp.

Och några lopp som jag blivit mer sugen på nu är Womens Halfmarathon och Lida Ultra. Och så kanske milen på Kungsholmen Runt. Hur ska man hinna med jobb och familj när det finns så många roliga lopp! ;-) Nä hörni - livet går vidare och idag är det en alldeles strålande härlig måndagsmorgon här i Stockholm. Njut av den var ni än befinner er!



4 kommentarer: