fredag 11 april 2014

Det börjar dra ihop sig!

Idag för två år sedan var jag spänd inför starten av TEC -Täby Extreme Challenge. Jag hade planerat och funderat så himla mycket, men när jag vaknade upp till snöstorm och kaos morgonen därpå så spelade det ingen roll hur väl jag hade planerat. Allt blev ändå helt annorlunda. 

Strax före start TEC 2012

Bara sex veckor senare sprang jag Stockholm Marathon i 4° och ösregn, ett lopp som många fortfarande nämner som ett av de tuffare de genomfört. Så jag har nog lärt mig att inte planera alltför mycket. Ha en basplan, men var alltid flexibel.

I morgon verkar det dock som om jag kommer att slippa snöstorm. Meteorologerna lovar uppehåll och ca 10°. Kan bli en riktigt bra dag med andra ord. För den nyfikne så går det att följa löparna här.

Täby i morgon

Ikväll har vi vänner på middag, så jag kommer inte ha tid att stressa upp mig för loppet då heller. Det är väl knappt jag kommer hinna packa ihop mina prylar, men det ska nog gå. Jag känner mig vid gott mod och hoppas det blir en bra dag i Täbyskogarna. Håll en tumme eller två för mig! :-)

10 kommentarer:

  1. Haha, vilken galenskap på bilden, jag minns faktiskt den där helgen då barnen idrottade (ute) just den dagen och jag tänkte på er ultralöpare då. Ett större hjältedåd än maran i Stockholm 120602! Jag håller tummarna för dig på distans imorgon! Själv ska jag tillbringa helgen i innebandyhallar i Västerås, roligt det också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Staffan! Håll ställningen i innebandyhallen!

      Radera
  2. LYCKA TILL Louise!!! Jag håller BÅDA tummarna för dig:-)
    (Osäkert om jag kommer och hejar på plats? Jobbar till 17:30 och behöver nog vila och ta det lugnt så jag orkar med mitt söndagslångpass på, i sammanhanget, "blygsamma" 29 km:-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kalle!! Kommer sakna dig i målgången, men bra att du sparar dig till långpasset!

      Radera
  3. Svar
    1. Tack Andréa! Ska göra mitt bästa! :-)

      Radera
  4. Stort lycka till imorgon! Du fixar det galant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Martina! Jag hoppas du har rätt!

      Radera
  5. Svar
    1. Det kommer nog att hjälpa Malin! Tack!

      Radera