lördag 23 juni 2012

Nu ska här bli andra bullar!

Vad månde detta bliva?
Nu har jag tröttnat på att jag inte blir av med det onda i knät. Det kan bero på att jag inte är tillräcklig nitisk med mina övningar, men jag tycker faktiskt att jag kämpar på ganska bra med dem. Idag har jag surfat runt och kompletterat med fler stretchövningar, både mot hopparknä och löparknä (lika bra att förebygga det mesta...) Bra instruktioner hittade jag bland annat här.

Sedan tillverkade jag en tjusig "foam roller" av en kavel och ett gammalt sittunderlag - jag bakar ju ändå aldrig. Och sedan har jag rehabat för kung och fosterland och tänker fortsätta göra det varenda dag  i alla evighet amen. Så det så!

2 kommentarer:

  1. Du gjorde mig orolig där ett tag med häftapparaten... :) Smart att fixa foam rollern själv! Hoppas det hjälper och att knät kryar på sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - ja men i slutänden funkade det inte med häft - jag fick tejpa... Men nu så har jag en fungerandr foamroller, och förhoppningsvis snart ett fungerande knä! :-)

      Radera