måndag 11 juni 2012

His and hers

Vem är gul, vem är blå?
Jag är lite bekymrad över mitt högra knä. I förra veckan tyckte jag att knät hade klarat marathon riktigt bra, men efter gårdagens löptur är jag mindre munter. Därför har jag tagit ett rejält rehabpass ikväll och gått igenom samtliga övningar som naprapaten rekommenderat. Jag vill ju inte missa Parloppet imorgon!

Det är ett lopp där två deltagare springer 5 km var och så räknas den sammanlagda tiden ihop för milresultatet. Jag har aldrig sprungit det tidigare, men det lät kul och jag gillar lopp som går på vardagskvällar. Lite enklare och mera opretentiöst.

Det är förstås Mats jag springer med, eller mot kanske man ska säga. Vi startar på samma plats, men springer slingan åt olika håll. Förhoppningsvis möts vi på mitten! Det är bara en sak som jag ännu inte lyckats lista ut - vem ska ha gul nummerlapp och vem ska ha blå? På hemsidan står det att den informationen ska finnas i kuvertet när man hämtar nummerlapparna, men jag har tittat och letat överallt utan att hitta. Någon som vet?

Fast vid närmare eftertanke kanske det inte gör mig så mycket ifall jag får Mats resultat - risken är dock att han bli mindre nöjd... :-)


1 kommentar:

  1. Jag har för mig att jag läste om flera som blandade ihop lapparna förra året, så det verkar inte vara givet hur det ska vara... Men som sagt, det är väl Mats som får ta reda på det om han vill ;-)

    SvaraRadera