lördag 3 september 2011

Tjejmilen

Ja, jag är ju faktiskt tjej. Och jag har sprungit en mil idag. Alltså måste jag kunna kalla det Tjejmilen, eller hur? Det blev konstigt nog en bra runda. Konstigt eftersom jag vaknade upp och kände mig betydligt sämre än igår. Snorigare och hostigare och till råga på allt ganska kass i magen... Kände mig inte alls sugen på att dra på träningskläderna, men gjorde förstås det ändå. Bestämde mig för att ta en mycket lugn och försiktig mil.

Och det gjorde jag. Kändes det som. Men när jag tittade på klockan efter fyra kilometer så låg jag i 5,40-tempo. Och benen ville öka! Andhämtningen var lite tung, men det kändes ändå förvånansvärt bra. Jag ökade tempot och efter åtta kilometer snittade jag på 5,24. Tryckte de på den sista kilometern och fick ihop en dryg mil i 5,21-tempo! :-)

Min slutsats är helt enkelt att jag har höjt min lägstanivå rätt rejält. Ger mig goda förhoppningar inför Halvmaran som är om exakt två veckor. Blir jag bara helt frisk så ska här mosas gamla pers!

2 kommentarer:

  1. Det finns en bra chans att gå under 1.50 på halvmaran om du har ca 49.30 på 10 k enligt denna kalkylator hämtad från runnersworld.com

    The Distance Finish Times calculator:
    5000m(5k) 23:45

    10,000m(10k) 49:32

    a half marathon 1:49:12

    a marathon 3:47:41

    SvaraRadera
  2. Det verkar onekligen som om du är i *grym* form!!! Så himla kul, jag har en känsla av att det kommer att gå riktigt bra på Halvmaran! När du kan springa som du gjorde igår när du inte känner dig i slag, då bådar det gott!

    SvaraRadera