söndag 4 september 2011

Dubbeldate!

Genom TSM och andra löpargrupper har jag lärt känna fler löpsugna i mitt område. Kul att kunna få sällskap när man är lite seg eller behöver en draghare. Idag försökte jag få till ett pass tillsammans med Mats och Fia. Vi ville springa tidigt på morgonen, men hade lite olika planer vad gäller distans. Men det gick förstås att lösa!

Vid T-banan lämnar jag Mats och möter Fia!

Mats och jag sprang iväg redan vid 7.30-tiden. Ner mot Vinterviken och Gröndal. Ganska kuperat och jobbigt faktiskt. Mats ville springa max en mil, så efter 9 km skildes vi åt och i detsamma dök Fia upp. Då hade hon redan hunnit lämna dottern på fotbollen. Vi satsade på en flack runda, men lite högre tempo istället. Det blev en lång sväng mer eller mindre runt hela Hägersten och Liljeholmen. Efter drygt 23 km var jag mer än nöjd, men snabba Fia drog iväg till Sätra för att springa några varv på banan.


Efter 23 km börjar jag bli ganska mör...

Vilken bra start på dagen! 23,4 km i 5,45-tempo! Så här ska söndagsmorgnar vara! :-)


1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Snabbaste veckan kanske?
    Nu järnspikar ska formen toppas!

    SvaraRadera