onsdag 31 augusti 2011

Testrundan

Snabba ben i kompressionstights?
När jag kom hem från jobbet idag låg min fina vinst i brevlådan. Jag blir så imponerad av sådant. Igår tillkännagavs vinnarna, mindre än en timme senare blev jag uppringd av tillverkaren som förklarade för mig hur kompressionstightsen fungerar och hur jag ska sköta dem. Nästa dag har jag dem i brevlådan. Jag tackar och bockar. För om jag inte hade fått dem så hade jag påstått att jag fortfarande var alltför förkyld för löpträning, men nu var jag faktiskt tvungen att testa. Så på med brallorna och sedan lovade jag mig själv en lugn lunk runt min vanliga 6-kilometersrunda. Och trots att jag hostade lite, så snittade jag 5,37-tempo och det kändes underbart att vara igång igen! Om det berodde på tightsen låter jag vara osagt, men benen kändes bra! Förmodligen kommer jag ha på mig tightsen på halvmaran om två veckor och om jag klarar mitt mål (sub 1.50) så kommer jag utnämna dem till officiella tävlingsstights! Mer om detta senare.

Lite tveksam är jag dock till hur jag ska klara av TSMs intervallstege imorgon kväll. Den skulle ju vara grymt jobbig även när jag är i toppform. Eventuellt väljer jag en långsammare grupp imorgon. Vi får se. Kanske vaknar jag imorgon och är helt enkelt - i toppform! :-D

2 kommentarer:

  1. Vad bra! Då kan du berätta för mig hur man ska ta hand om dom... :D
    Du springer ju snabbt även när du är halv-frisk!

    SvaraRadera
  2. Intervallstegen var tuff, men du såg ut att klara det lika bra som vanligt:-)

    SvaraRadera