måndag 5 september 2011

Alternativ träning


Jag började egentligen löpträna för att jag fick så kallad "tennisarm" och inte kunde spela tennis på över ett år. För att bli av med överskottsenergi började jag springa. Nu känns det som om löpträningen är det primära, men äntligen har jag åtminstone kommit igång med tennisen igen.
Tyvärr är det inte optimalt för mig att kombinera tennis och löpning. Jag får ofelbart problem med benhinnorna. De fixar liksom inte alla korta rusningar och tvära stopp som tennisen innebär.

Hursomhelst, ikväll har jag spelat min första gruppspelsmatch på ett och ett halvt år. Och det var faktiskt lite nervöst. Jag hade aldrig träffat min motståndare förut och vi började med att bolla in. Kändes ok. Jag tänkte att det här skulle jag nog kunna fixa. Men när matchen började blev jag nervös! Spelade som en sopa! Jag förlorade de första två gamen. Och jag hade inte roligt! Jag som älskar att spela tennis! Jag duttade på och vågade inte ta i. Så bestämde jag mig för att spela för att ha roligt! Och det hjälpte. Nervositeten släppte och jag började plocka poäng. Snabbt tog jag sex game och landade alltså första setet med 6-2. Andra setet vann jag med 2-1, sedan ringde klockan och tiden var slut.

Känns väldigt skönt att vinna den här första matchen - psykologiskt viktigt tror jag. Nu är jag på gång igen och det känns superkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar